tirsdag den 15. maj 2012

Bunddække for Pudlen

Nej, pudlen skal ikke stå der i den kedelige bare jord - det er da klart, tænkte jeg. Denne ny-klassiske "point du vue" ville have godt af lidt bunddække - og gerne i industrielle mængder tænkte jeg eftertænksomt, mens jeg smagte på et glas Chablis.


Det var sidste år - idag ser puddelhøjen sådan ud:




Egentlig noget værre rod, vinteren havde barberet de plantede Heuchera helt i bund.


Men da jeg så lige overvejede hvad jeg så skulle gøre, så fik jeg lige øje på dette her:




Nå, hvad siger i så?


En lille sød Heuchera kimplante - er det virkeligt så nemt?  Og der er masser af dem, og de ser ikke spor ens ud. 


Jeg tror moderen er en af de 2 i forgrunden, de er ens og hedder begge "Sweet tea" og er da iøvrigt en Heucherella, det var dem der blomstrede mest sidste år.


Lidt sjovt - hvis planterne selv sørger for bunddække at den kaliber, blander jeg mig gerne udenom.  Og hvis der imellem alt det nye er noget fantastiskt, ja, så er det bare en sidegevinst. Det vigtigste er at pudlen får det lidt rart om fødderne.



2 kommentarer:

  1. Pudlen ...? Jeg gætter på, at det er træet, men kunne man få et billede af de yndige puddelkrøller eller puddelklipningen, så det er muligt at se, hvad der gemmer sig over stammen?
    VH Nina

    SvarSlet
  2. Hej Nina

    Jada - jeg laver nok snart et indlæg om Heuchera, og der kunne træet da passende komme med.

    God Weekend

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...