søndag den 6. maj 2012

Fra haven i Sverige

På denne årstid er det som at blive bragt tilbage - nogle år mindre- men i år nok  over en måned - til engang i marts, ligefør vi i Danmark fik den lille hedebølge.

Sådan så mit store bed ud da jeg kom:

 
Jeg kalder det hvalbedet, eller bare hvalen. Der er endnu ikke meget grønt og så er der en masse vissent fra sidste år.

Efter en god uge så det sådan ud -efter en sludbyge:


Narcisserne er nu lige ved at springe ud, og bedet er fuld af nye spirer, men det er endnu for tidligt til at afgøre om noget er gået til, men der er fart på meget. Det indre ur tager ikke hensyn til temperaturen nu.

Her er det Lilium x Dalhansonii:



Den har ikke blomstret for mig før - det gør den nok i år, hvis man kan dømme efter dens kraftige skud. 
x Dalhansonii er en krydsning mellem L. martagon var. dalmaticum og L. hansonii. 

Og her er et andet flot skud:


Fritillaria uva-vulpis - godt på vej.

Og Scillaen der vokser vildt:


Jeg vidste egentlig ikke hvor meget scillaer dufter, før jeg kom så tæt på med kameraet. Sommerfuglen var en sjov bonus.

Jeg har selvfølgelig taget masser af andre billeder, nogle vil komme som "før og efter" billeder i månederne fremover.


5 kommentarer:

  1. Det sidste billede med sommerfuglen er lige til en 1. præmie!
    Hvor er det bare godt taget!

    SvarSlet
  2. Jeg er helt enig med Bente nr 1. - kunne ikke være bedre!!

    SvarSlet
  3. Tak tak - billedet var mere held end forstand. Pludselig sad den der bare ;-)

    SvarSlet
  4. Claus Dalby har en forårskonkurrence - dit billede er da en oplagt kandidat til et vinderfoto!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente

      Tak igen - Det var lidt heldigt. Fint at Claus Dalby skaber så meget aktivitet omkring sig. Tror nu der er andre der ville have mere glæde af en eventuel præmie, end mig;-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...