søndag den 22. juli 2012

De forgængelige

Når jeg går ud om lidt, er den der ikke mere, og intet har erstattet den.
Måske om et par dage - de siger varmen kommer nu - og solen.

Men imponerende var du:


Hemerocallis "Klaus Hadaschik" - 20cm i diameter og med din fantastiske røde farve, her i let modlys ses tydeligt dit mørkere netværk. I skygge havde du den der ubestemmelige fløjlsagtige dybe røde karakter, som er umulig for mig at få med på billeder. Så det vil jeg lade være med, men både Elise og Marianne faldt nærmest i svime. 

Klaus er endnu et Tamberg kryds.

Det var igår - når jeg ser dig om lidt er du krøllet sammen, du er lige til at knække af og smide i komposten.

6 kommentarer:

  1. Åhh - hvor jeg kender det med dagliljerne - begejstringen ved den første blomstring i egen have og ønsket om at det må blive ved og ved og ved...!
    Glæden det næste år når man ser 3 blomsterstængler i stedet for 1 og alle de skønne knopper som hver giver en dags begejstring.
    Den ser flot ud din Klaus daglilje - jeg ønsker mig også nogen rigtig dybrøde - den jeg har fået købt indtil videre er for rødbrun (Maroccö Red).

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg prøver at få de rene farver - helst tetraploide- for selv at kunne lave kryds, de grønne og blå(!) er de sværeste
      se her : http://www.ebay.de/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&clk_rvr_id=367219103530&item=290744997318#ht_810wt_1139

      tror detsvære billedet er manipuleret.

      Slet
  2. Hvor er den smuk. Dejlig farve.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god søndag aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. det blev en søndag i haven ;-)
      Farven er den dybeste røde jeg har set - Der er en 3-4 knopper tilbage og mon ikke de kommer nu det bliver sommer.

      Slet
  3. Den lyder bare fantastisk og en dejlig beskrivelse af dagliljernes liv :-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...