søndag den 9. september 2012

Achocha

Jeg har da også grøntsager i haven. Men ikke rigtigt nogen ordinære, ikke nogen man kan gå ud og købe billigt og ligeså godt, det er ikke rigtig umagen værd synes jeg. Men her er Achocha:
Achocha, Cyclanthera pedata
Ja, Achocha er en flot frodiggrøn slyngplante, der klatrer op af hvadsomhelst, blomsten lægger man ikke rigtigt mærke til - det er frugten man spiser, den smager fint plukket direkte, du kan bruge den i salaten eller i den varme mad.
Det er et godt squash år i år, også her har jeg nogen mere specielle, denne har jeg lige glemt navnet på, men den smagte vildt godt, en mild vanilje-tone i kombination med at den er mere fast i det end de ordinære squash, den smatter ikke så meget ud. Og jo, den hedder vist forøvrigt "Early Bulam".
Lad mig slutte af med dagens græshoppe, jeg leger stadig med det nye kameras muligheder.

7 kommentarer:

  1. Achochan var en ny bekantskap, var tvungen att googla på den, smakar den som gurka?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marika
      Ja det sägs. De tillhör samma släkte. Jag menar at achochaen har mer karaktär, mer smak och spännande ser den jo ut;-)

      Slet
  2. Aj hvad er det sjovt "agurk" :))) hvordan vil du beskrive "smag med karakter" ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Vilmantas
      Tja hvordan beskrive en smag? - men i forhold til en agurk er der mere af det hele, og tilmed en lille kant - der gør at smagen ikke bare vander ud - den bliver længere tid i munden.

      Slet
    2. Tak for svar. Hvor har du købt frø? :)

      Slet
    3. Hej Vilmantas
      Jeg har dem fra en god haveven der dyrkede den sidste år, vi tog frø fra hendes plante.
      jeg har set dem til salg forskellige steder - prøv evt dette link: http://fuglebjerggaard.dk/netbutik/index.php?cPath=43_61

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...