lørdag den 29. juni 2013

En blomstrende busk - men hvilken?

Du kender det sikkert, at du ligepludselig ser en lækker plante som du ikke aner hvad er .

Sådan havde jeg det, da jeg så denne ukendte blomstende busk hos en ny haveven igår.






Busken er vel nok 1 meter høj og har disse flotte hvide, lette, elegant pjuskede blomster. Ukendt for både hende og mig.

Så nu hvor det ser ud til regn, så lad mig lige spørge her i blogland. Hvad kan det mon være?

Og her en blomst jeg godt ved hvad er!



Husløg -Sempervivum tectorum- med sin lille bemærkelsesværdige blomst, og den flotte markante sorte streg i det gule pollen!

14 kommentarer:

  1. Hei Karsten

    Gillenia trifoliata? Jeg synes at den ligner på den. Flott takløk du viser :-)

    Her regner det i strie strømmer, så her fyrer jeg i ovnen. Ha en deilig dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Marit

      Tror du har ret med Gillenia trifoliata, den ligner fuldstændig!

      Når man må sidde inde er det hyggeligt med varme fra ovnen:)

      En dejlig dag til dig med!

      Slet
  2. Og her var svaret allerede på plass seg jeg, så da så :)Min har ikke kommet i blomst enda og kan vel heller ikke kvalifisere til benevnelsen busk.. Men flott er den!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Fru Ranten

      Ja, tror den er på plads:) Nej ser det er en staude og ingen busk - flot og vil kunne passe ind i mange kombinationer!

      Ha en dejlig dag

      Slet
  3. Gillenia trifoliata eller sommerfugleblomst......den har jeg også, og synes den er så fin i både løvet og blomsten.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente

      Ja ikke - det var også det jeg bemærkede og blomsterne der svæver de der 10cm fra resten af planten:)

      Ha en god dag!

      Slet
  4. Fik en af en god haveveninde sidste år og den er lige begyndt at blomstre :-)
    Er bare vild med den <3 <3 <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sanne

      Den er også fin. Det lyder da bare alletiders!

      Ha en dejlig søndag

      Slet
  5. Du har allerede fået svar, så jeg nøjes med at melde mig i flokken, som synes den er flot. Min er også høj og flot i år.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla

      Ja, det går indimellem hurtigt her i blogland!

      Det er rigtig meget der er kommet flot i år, det ser vi dagligt i vore haver!

      Ha en dejlig dag

      Slet
  6. Så nydelig!
    Jeg har kjøpt en slik Gillenia trifoliata for første gang i år og er spent på hvor vinterherdig den er. Min er foreløpig veldig spinkel, men det er vel håp i hengende snøre..? Eller hva?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er der da - den har mange måneder til at etablere sig, som mon ikke det lykkes:)

      Ha en dejlig søndag!

      Slet
  7. Hej Karsten
    Her kunne jeg ikke have svaret, men nu kan jeg så se svaret. Den har jeg sendt bud efter en gang, men den overlevede ikke hos mig.
    Jeg har masser af blomster i mine husløg lige nu, men har ikke bemærket den sorte streg, den må jeg huske at kigge efter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth

      Ja det gik hurtigt, det kan være den ikke har så nemt ved at etablere sig - fandt den på nettet til 35kr -det er da til at overkomme:)
      Ja husløgene de blomstrer godt i år - vil prøve at tage et nærbillede af den sorte markering:)

      ha en dejlig søndag!

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...