fredag den 14. juni 2013

Græs! og ny medhjælp

Det er let at se, at det er over en måned siden, jeg sidst var her. 

Græsset er første prioritet! Nogen steder er det blevet nær 1 meter højt.

For vejret har været fantastiskt: Pæn varme og kun 25mm regn den sidste måned. 





Græsslåmaskinen er på overarbejde, jeg er glad for at den klipper 60cm i bredden, jeg har pillet alle de fine plastik ting væk fra sideudkastet - der er fri passage, og alligevel pakker det indimellen. 



Og sådan ser det ud bagefter - nej, jeg praler ikke, når vi får tørvejr får det en tur til. 
Nu mangler stierne - men her bruger jeg leen!


Og min nye medhjælp står og kigger på, mens han tager sig af lidt blandet beskæring, og han er ret ligeglad med at jeg myldrer omkring med græsslåmaskinen!

Før i tiden ville elgene aldrig være kommet så tæt på folk og et beboet hus. Men rovdyrene gør at de er relativt mere trygge her. 

Lyden af kameraet får ham til at kigge, og stille lunter han lidt længere bort.

Jeg må da give ham et navn!  Ja, hvad jeg skal kalde min nye havekammerat?




19 kommentarer:

  1. Hej Karsten
    Jeg iler straks med navnet til din nye hjælper :) Rudolph er mit forslag, selvom han nok ikke har rød tud.
    Du og plæneklipperen har godt nok været på arbejde, hold da op.
    Du har endda gættet et af mine ønsker. Jeg ville meget gerne se noget mere af din grund, det kom jeg så til, tak for det.
    Det ser rart og fredeligt ud deroppe. Det er noget andet end storbyen.
    Hvordan får du benzin til plæneklipperen, når du ikke er i bil, skal du slæbe dunken langt? Eller er der et sted i nærheden, du kan købe.
    Du må hygge dig videre i det svenske, glæder mig til næste nedslag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. hej Lisbeth

      Jamen, min fiat står jo og venter på mig - jeg var til "besiktning" (=syn) med den idag i Hagfors. Der fyldte jeg benzin på dunken samtidigt - der er 45km kun.

      Ja vi er på arbejde og der skal nok komme lidt flere billeder:)

      Ha en dejlig aften!



      Slet
    2. Hej Karsten
      Rart at vide at din fiat venter på dig, det var ikke rart at skulle gå 45 km med varer og benzin, så det er nødvendigt med en bil deroppe.

      Slet
    3. Ja, en bil er ret praktisk - men ellers cykler jeg jo helst - Når man skal på en længere tur kører man gerne med en nabo - man skiftes ligesom:)

      Slet
  2. Hvilken fantastisk medhjælp at få... Elgen Helge, er mit bedste bud... ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej fru Friis

      Ja jeg er også begejstret - selvom jeg ikke lige kan se hvilken gartnerskole han er gået på!

      Ha en dejlig aften

      Slet
  3. Skønt ser der ud, også din nye havemedhjælper er i fin stand. Mon ikke det er en Gustav :)
    God fornøjelse deroppe!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rose

      Ja ikke? - Gustav - jooo - jeg burde egentlig spørge ham selv!

      Ha en dejlig aften!

      Slet
  4. Sikke da en havemedhjælper. Jeg synes han skal hedde Elmer :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla

      Ja han er effektiv! Elmer tja.....

      Ha en dejlig aften!

      Slet
  5. Hei Karsten

    Ja, det var litt av en assistent du hadde fått deg der! Mitt navneforslag er: Elgolf! :-)

    Det var mye gress du måtte klippe. En måneds fravær synes godt da, ja :-)

    Ha en deilig aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Marit

      Tror jeg må spørge ham selv - imorgen tidligt!

      Ja det er fast arbejde med det græs! Håber vejret imorgen bliver tørt så får det en gang til!

      Ha en dejlig aften du med!

      Slet
  6. Hvor er der smukt og roligt, sådan et sted hvor der er stille og hovedet kan få ro, ligner det. Et sted med have nussen om dagen og måske et bål(må du det?) om aftenen med en god bog.

    Mr. moose må jo nok spørges om sit navn imorgen tidligt, fantastisk stor er han ihvertfald, man må håbe han bedst kan lide blade og græs :)
    KH
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne

      Tja, han var nu igang med roserne ligenu, og da jeg ville snakke lidt med ham om navnet, løb han bort som om han havde dårlig samvittighed?

      Nå, jeg prøver senere!

      Du må have en dejlig dag!

      Slet
    2. Han bør klart have dårlig samvittighed over Rosenspisning! Måske han alligevel slet ikke har flair for det med haven :)
      Håber ikke han fik spist for meget.
      Hav en god dag i det svenske :)
      Kh
      Marianne

      Slet
    3. hej Marianne

      Jeg er også kommet lidt i tvivl - nyt nedslag kommer straks:)

      Slet
    4. jamen det glæder jeg mig da til :)
      KH
      Marianne

      Slet
  7. Jeg tror han hedder ELGE sådan lidt fransk ... måske med et H foran, som man ikke kan høre! Han spiser salat og frølår måske? Herligt med en elg så tæt på!
    Jeg havde en svensk kollega, som fortalte at når jagtsæsonen gik ind, kom elgene ind på hendes fars landbrugsjord, for han gik nemlig aldrig på jagt. Det var som om elgene havde forstået, at her var de fredede.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente

      Elgene lærer sig hurtigt sådan noget - ellers dør de jo...

      Vil prøve med navnet senere idag når han kommer frem igen - "Elge" er måske for sofistikeret, når jeg ser hans beskærings-teknik, men det finder jeg ud af !

      Ha en dejlig dag

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...