mandag den 15. juli 2013

Opfølgning - Min "Komet" og Otto...

Morgenens ekspedition var nøje planlagt - jeg have taget retningen til de kredsende rovfugle fra 2 positioner, så jeg vidste lige, hvor jeg skulle søge efter Otto/Gustav.

Det var en tur på ½time, men gennem skov jeg ikke kender så godt. Så det var lidt heldigt da jeg fandt stedet, ved en skrænt ned mod en lille sø, der var pelshår sådan lidt overalt, men ellers ikke meget at se, jo spor i den bløde jord efter rovdyr: Ulv, grævling og også store rovfugle. De havde taget det hele...


Men jeg så ingen tegn på kamp, og ville ikke tro at Otto/Gustav sådan vil gi sig uden kamp.


Så jeg gik tilbage uden rigtig at vide mere.


Fotograferede min "Komet" kranslilje, der havde fået et par nye friske blomster.




har iøvrigt fundet et billede på nettet - synes egentlig det ligner godt!

Nå, mens jeg stod og tog billeder blev jeg forstyrret af en kraftig nysen - det var Otto/Gustav - der stod en 10meter fra mig.



Så blir man da glad!


Stadig samme beskæringteknik.

Han så helt OK ud, men havde pådraget sig en slem hoste og nøs hele tiden.

Jeg tog jeg en masse billeder.

Han reagerede ikke på begge navne denne gang - kun Otto, så det bliver det fremover - Otto!



Jeg tror det er hans lillebror der er gået til, årets kalv - 

Men Otto har klaret sig!



18 kommentarer:

  1. Mye fint som blomstrer hos deg nå! Jeg begynner å lengte hjem til egen hage men har trøstet meg med et besøk til Gøteborg botaniske og en tur til Peter Korn. Han var ikke hjemme men i Tyrkia og kikket på planter i fjellene : ) Spennende å komme så tett på naturen. Vi har vært heldig å se både rovfugler og diverse dyr som elg, rådyr og hare. Det setter helt klart en spiss på ferieopplevelsen : )

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei fru Ranten

      Lyder som om i har alletiders ferie - Næste år er det vel dig der tar til tyrkiet???

      Ja, vi glæder od til at se dine billeder!

      Ha en dejlig aften!

      Slet
  2. Så godt at du fikk sett Otto og broren hans! Du er heldig som har noen til å beskjære plantene dine, for ellers hadde de nok vokst for mye mens du er borte :-)

    Liljen Comet er virkelig flott!

    Ha en deilig aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Marit

      Ja, det var en god dag!

      Otto har samme teknik - men jeg tror han har lært hvad der ikke smager godt!

      Ja - jeg er glad for Kometen!

      Ha en dejlig aften du med!

      Slet
  3. Godt at Otto er i live og har det nogenlunde godt. Han er jo også en høflig elg, som gør opmærksom på sin tilstedeværelse med en tydelig nysen. Spændende om han også godt kan lide din Komet.

    SvarSlet
    Svar
    1. hej Marie

      Ja han så OK ud - selvom den hosten lød underlig. - tror han har lært at lijler smager dårligt!

      Ha en dejlig aften!

      Slet
  4. Tak fordi du vil dele de dejlige billeder med os.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Åse

      Selv tak :)

      Ha en dejlig aften!

      Slet
  5. Skønne billeder af elgen, det er fantastisk, når man kan komme så tæt på de vilde dyr :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. hej Vivi

      Ja, det er det, det sker ikke så tit - man får ligesom et andet forhold til dem:)

      Ha en dejlig aften!

      Slet
  6. Ja men så er Otto i live, og han har selv valgt sit navn, bedre kan det ikke være :) Flotte billeder af ham, godt han ikke er genert.
    Kometen ligner godt den du viste.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth

      Ja alletiders:) bare han ikke er syg med den hoste...?

      Ja kometen tror jeg på nu!

      Ha en dejlig aften:)

      Slet
  7. Det er da godt Otto hyggeelv har det godt...med lidt høfeber.
    Liljen er stadigvæk smuk :)
    Kh
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. hej Marianne

      Ottos appetit var ihvertfald i orden:)

      Ja, liljen er en fin lille sag!

      Ha en dejlig dag

      Slet
  8. Ja men så må jeg jo overgive mig til Otto!! Godt at han har det godt, trods en sommersnue.Det lyder ellers som et lystigt sted du bor, med alle de dyr. Lille Danmark bliver jo helt fredelig i forhold til... ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, Fru Friis

      Håber Ottos hosten ikke skyldes noget alvorligt. Ja her er mange dyr - De fleste synes jeg om - men lige nu kunne jeg godt være uden myg og knot;)

      Ha en dejlig dag

      Slet
  9. Otto er et næse..... eller ihvertfald noget med n nåe nyse-elg. Skønt at møde elge i den svenske natur, tænk at vi også snart kan det i den danske.
    Har også set en elg en enkelt gang. De ELSKER birketræer blandt andet. Men din liljer er jeg nu ikke sikker på, de vil give sig i kast med.

    SvarSlet
    Svar
    1. hej Bente

      elgene har aldrig forgrebet sig på liljerne - tror ikke de smager godt. Det er kun de røde biller der æder på dem, og dem fik vi udryddet her:)

      Tror Ottos favorit træ er røn - og af tilbehør kan han godt lide gederams!

      Ha en dejlig dag

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...