søndag den 14. september 2014

Rosenbach får dræn



Ja, Rosenbach skal så afgjort drænes. 

Men først skal tågen lige lette.
Morgen udsigten fra min internetplads.

Og nede i dalen ser det lidt senere sådan ud:
solen får hurtigt brændt disen af. Der er ikke en sky på himmelen.

Du kan måske huske min Rosenbach følgeton fra foråret 2013?
Han gik jo detsværre til, min Iris rosenbachiana, nok på grund af for meget vand. 
Så jeg har efter moden overvejelse fået mig en ny, og idag plantede jeg ham!
først laver vi pladsen:
Nederst større sten, så lidt blandet grus og så i med Rosenbach:
Gruset er fra en strand nede ved søen.
Jeg tror der er godt dræn i det.  

Og så er det bare at håbe at dette er tilstrækkelæigt for Iris rosenbachiana.

Nå en blomst? Ja ja, det bliver denne her:
Helenium x "Rubenzwerg" med lidt morgendug. 
Man får næsten lyst til at spise den.


8 kommentarer:

  1. Så har liljen da også fået sit på det tørre og må gerne kvittere med en fin blomst til næste år.

    SvarSlet
    Svar
    1. Godmorgen Marie

      Ja, nu satser vi på blomster - dem tror jeg nu på - det er mest overlevelsen til næste sommer drænet er til. Rosenback kan ikke lide vand efter at han er afblomstret!

      Ha en dejlig dag

      Slet
  2. Ja mon ikke det er godt til Rosenbach, den er i hvert fald blevet puttet godt. :)
    Dejlig udsigt du har fra din internetplads. Vi kunne sikker få mange flere smukke billeder, hvis det ikke tog så lang tid at lægge dem ind.

    SvarSlet
    Svar
    1. Godmorgen Lisbeth

      Ja, nu har jeg ligesom gjort mit.

      Præsis ja - oplægningtiderne er totalt lange, det er svært at udvælge billeder, selv at lægge kommentarer kan tit gå galt.

      Ha en dejlig dag

      Slet
  3. Sikke en fin blomst, den kan da kun kvittere med blomst efter den behandling du giver.

    SvarSlet
    Svar
    1. Godmorgen Tina

      Ja jeg håber meget på en fin blomstring næste år!

      Ha en dejlig dag

      Slet
  4. Hej Karsten

    Så vakre bilder du viser! Morgendis har det vært mye av her også i det siste. Det er pent på bilder :)

    Får håpe dreneringen er god nok for irisen din. De trenger nok det får å klare seg.

    Den heleniumen var fin! Er den vinrød/ burgunder?

    Ha en ny deilig uke! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Godmorgen Marit

      Ja du som bor ved en elv må om nogen kende til morgendis, og ja det er pænest på billeder.
      Ja ved ikke hvordan jeg kan gøre dræneringen bedre, Jeg er her jo ikke til at lifte ham!

      Ja Heliummen er vinrød på de små nye blomster, de ældre får indslag af orange også.

      Ha en dejlig dag

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...