onsdag den 1. oktober 2014

Fra Spanien



Så blev det min tur til at få en sending Iris fra Jan Jacobsen i Spanien.

Jan er kendt i blogverdenen med sin egen flotte Blog: En Irismark i Spanien.
Forholdene i Spanien er så gunstige for mange irisarter, at Jan har en betydelig overskludsproduktion, som han kan tilbyde os andre.
Til dette har Jan fornuftigt oprettet en selvstændig salgskanal: El Vilosell Iris.

Og det er spændende sager Jan kan tilbyde, og det til priser hvor alle kan være med.
Det er usædvanlig flotte Iris rhizomer og løg Jan leverer. Størrelsen er generøs og det er totalt mange ekstras.

Jeg glæder mig til at se alt i god vækst næste år, og må give Jan min bedste anbefaling.

Meget kom i jorden idag, det var super plantevejr: Gråt og lidt regn indimellem. 


Solen, den har vi til gode - de siger Weekenden bliver flot!



12 kommentarer:

  1. Ja og bagefter lover de stærk blæst igen :(
    Nå men jeg vil også give Jan min anbefaling, det er flotte planter, de fleste blomstrer året efter, og der er mange ekstra med, super godt og billigt. Godt du også har bestilt der nu. Fint billede til sidst, hvad er det?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth

      Ja, det ser jeg nu, de lover uvejr i starten af næste uge. Måske får du der den regn du mangler?

      ser at den flotte remonterende iris du viser også er fra Jan - flot!

      det sidste billede er jo bare en frøstand fra min Clematis, der jo fik lidt regn:)

      Ha en dejlig dag

      Slet
    2. Hej Karsten

      Heldige deg! Jeg skulle ønske at Norge også var medlem av EU, men der er jeg i mindretall. EU motstanden har omtrent aldri vært større her i landet...

      Irisene ser veldig flotte ut! Gleder meg til å se bilder av de til neste år :)

      Nydelig clematis med dråper på!

      Ha en deilig dag

      Slet
    3. Hei Marit

      Visse af de norske toldregler virker temmelig absurde - i kan tage en tur til feks Sverige og selv importere et antal planter af ukendt sundhedsgrad - men at få sendt et antal sunde og totalt tjekkede planter fra eksempelvis Jan, det er umuligt.
      Jeg har svært ved at se logikken.
      Kvaliteten er i top - Nu skal vi bare have overstået lidt vinter!

      En dejlig dag til dig med

      Slet
    4. Kremt, jeg må tilstå at når jeg tar med meg planter fra Sverige har jeg ikke alltid lov til det... Jeg har lov til å ta med meg 5 potteplanter, men det er mye som kan regnet som potteplanter... ;) Jeg tror ærlig talt at det er ikke så stor forskjell på plantene fra Europa, for dere har vel også kontroll på planter inn til EU? Jeg ser også at når jeg importerer hosta, og betaler sunnhetsertfikat i dyre dommer, så er det ganske sløv kontroll av både jord og planter som får komme inn hit. Så hele greia er bare tull og tøv.

      Ja, vinteren må vi ta som den kommer, håper bare den blir som den forrige...

      Slet
    5. Det er ikke godt med love og regler der ikke giver mening.
      Og ja her er der er fuld national EUkontrol med alle planter der kommer udefra.
      Synes jo nok at EØS- landene kunne komme ind under samme hat...

      Slet
  2. Hej Karsten,
    Nøj hvor det lokker at se på Jans side.
    Flotte planter du har fået..jeg må vist lige se.
    Nu er det jo tid for nye planter;) selvom det kniber med pladsen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne

      Ja ikke - Du er nok ikke den eneste - kan se at en del allerede er udsolgt!
      Jeg graver bare lidt græs væk - så er der plads:)

      Ha en dejlig dag

      Slet
  3. Enda en spennende løkpakke i posten! Her venter vi neste storm i morgen det er bare å klore seg fast :-)) Ha en deilig aften!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Fru Ranten

      Ja det må man sige, der er noget at se frem til.
      Uha endnu en storm - her lover de bare kraftig vind fra imorgen. Er det høsten som kommer?

      Ha en dejlig dag

      Slet
  4. Hej Karsten
    Godt du fik din pakke så planterne kan komme i jorden, håber at se nogle fotos næste år af fine blomstrer:)
    Ha en fin dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jan

      Ja - postmanden havde været her hvor jeg ikke var hjemme.
      Noget var det jo vigtigt at de ikke tørrede for meget så godt de var godt emballerede.

      Og der skal nok komme billeder!

      Ha en dejlig dag du med

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...