onsdag den 31. december 2014

Frølisten 2014-15 og Godt Nytår!



Ja jeg nåede det lige - nu skal jeg til en slags nytårsfest!

Og ja, så er frølisten online, den ses som en fane øverst oppe.

Der er links, masser af links til de blomster og planter der er frø fra. Men der hvor jeg ikke lige kunne finde billeder, at linke til, så her kommer de her, altså billederne!

Først ud er Crocosmia x curtonus "Lucifer":
Fin blomst og flot stilk altså, jeg kommer til at tænke på aftenens Barolo. 
Og nå ja, en lille fætter der også vil med:

Så følger Tulipa fosteriana sagen:

Og tilsidst 4 fra Griesbachs Pearl serie:
"Pearl Jessica" er længst til venstre, med en farve jeg ikke rigtig tør give navn til, og "Pearl Stacie" er i front.

Nytår ja. 2014 er snart forbi, og det blev et totalt unikt og fantastisk haveår! 
Et nedslag eller 2 om det, kommer der jo nok i løbet af januar.

Mon ikke der bliver tid...?

Godt nytår ønskes alle!


24 kommentarer:

  1. Godt nyttår til deg også, Karsten! Gleder meg til nye hagegleder i det nye året! Vennlig hilsen Anne-Kristin

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Anne-Kristin

      Ja 2015 bliver nok anderledes men da også et superår:)

      Godt nytår!

      Slet
  2. Hej Karsten
    Ja der bliver sikkert tid nok i januar, som sædvanlig springer jeg over at så, men du har fået masser fra mig, som jeg håber, du får held med.
    Godt nytår - vi ses i 2015

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth

      Der er ikke rigtig nogen kulde i prognoserne, så måske foråret kommer tidligt ligesom sidste år?
      Jeg har allerede sået en del i Sverige og det så lovende ud:)

      Dejligt nytår også herfra!

      Slet
  3. Hej Karsten

    Vakre bilder! Jeg kikket på frølisten på og fant en jeg gjerne vil prøve hvis du har Hemerocallis 'Rose in Snow' igjen.
    Barolofarge er en vakker rødfarge :)

    Godt nytt hageår! Vi "sees" i 2015

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Marit

      Godt Du fandt noget du kan bruge, du er den første så jeg er sikker på at den er der:)

      Barolo er ellers ikke specielt kendt for sin farve, men gårsdagens var meget flot!

      Godt nyt haveår til dig med!

      Slet
  4. Godt nytår, Karsten, jeg glæder mig til mange grønne nedslag i 2015.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie

      Der vil fortsat komme nedslag herfra, og 2015 tegner jo godt allerede!

      Godt nytår til dig med

      Slet
  5. Tusen takk for alle dine inspirerende og interessante innlegg her på bloggen! jeg ønsker deg alt godt i det nye året som kommer! Hilsen Marit :-))

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Fru Marit Ranten ;)

      Og tak i lige måde!

      Godt nytår til dig med

      Slet
  6. Hej Karsten
    Der findes ikke mange røde blomster hos mig. Crocosmia Lucifer er en af de få og den er jeg ret vild med :-) Fin frøliste liljerne ser spændende ud. Det er jeg igang med at forsøge mig med. Spændende om det lykkedes.
    Rigtig godt nytår og må 2015 blive et lige så godt haveår som det forgangne :-)
    KH Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne

      Ja, Lucifer var en lækker sag med lilla nuancer i det røde.

      Godt nytår til dig med

      Slet
  7. Hej Karsten
    "Lucifer" er fantastisk smuk- sikke en farve!

    Godt Nytår til dig!

    JetteMajken

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej JetteMajken

      Lucefer er det svært at sige noget negativt om ja - også frøstandende var flotte!

      Ha et dejligt nytår til dig med!

      Slet
  8. He-he, Barolo, ja, og flotte stilker! Pearl Jessica (som jeg har), vil jeg si er gammelrosa, med et hint av fersken,,,
    Ønsker deg et riktig godt nyttår!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Villrose

      Gammelrosa med lidt fersken - det lyder ganske rigtigt!

      Ent dejligt nyttår til dig med

      Slet
  9. Hej Karsten Også en nytårshilsen fra mig.............glæder mig til det nye haveår............og til at fælge din blog.
    Altid spændende ting du har på bedding. Nytårshilsen Jette
    Og Barolo er nu ikke så tosset.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette

      det var en glimrende stribe baroloer igår!
      Og ja lidt spændende er der da på bedding også til 2015:)

      Godtt nytår til dig med

      Slet
  10. Hej Karsten
    Rigtig godt nytår skal også lyde her fra.
    Fin Lucifer og ja selvfølgelig nød du Barolo på årets sidste aften, håber den smagte dig.
    Mange hilsner
    Anita

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anita

      Jamen der var flere forskellige Baroloer vi smagte på - den ene bedre end den anden!

      Rigtig godt nytår til også herfra!

      Slet
  11. Godt nytår Karsten.
    Tak for mange smukke bileder og beskrivelser i 2014.
    Ser frem til lige så mange i 2015 :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susanne

      Super det glæder mig, og ja 2015 bringer nok også noget godt med sig!

      En godt nytår ønskes herfra!

      Slet
  12. Godt Nytår Karsten:)
    Håber det her år bliver det bedste :)
    kærlig hilsen
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne
      Godt at høre fra dig!
      Vi er optimister: 2015 bliver endnu bedre!

      En dejlig aften herfra:)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...