søndag den 8. september 2013

Og i Danmark er det stadig tørt



Det er da helt unikt at jorden er knastør sådan en 8 september, jeg kan ikke mindes noget lignende?

Og gensynet med haven stod da også i vandingens tegn - men jeg fik dog et par billeder!

En flot hvid klokkeblomst, nok Campanula persicifolia "Alba", men jeg er ikke helt sikker:

Min Monarda remonterer ikke - den har bare en vildt lang blomstring, især der hvor jeg har klippet den ned.



Og fra siden:



Ligner den da en indianer, ikke?

Monarda didyma 'Jacob Cline' er en klar kandidat til at være en af årets gode overraskelser!

Vejret skifter jo nok om nu - og selvom de høje temperaturer har været dejligt, så glæder jeg mig også til lidt mere våde og normale tilstande.



16 kommentarer:

  1. Dine klokkeblomst er skøn. Er vild med de små krøller, den har i siderne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette

      Ja ikke? Godt du kan lide den!

      Ha en dejlig aften

      Slet
  2. Tørke er jo ikke noe stort tema her.. men heldigvis har vi hatt deilige milde dager :) Den røde Monarda var jo sykt lekker! Ugh! God aften til deg :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Fru Ranten

      Nej ved Bergen er det næppe tørke:)

      Ja er selv vild med "Jacob Cline".

      Ha en dejlig aften du med

      Slet
  3. Så er du tilbage i Dk igen, ja og vand er der ikke kommet meget af, desværre. Vi må håbe på rigtig meget nu til natten og i morgen. For hvor er det tørt, efter 1½ times vanding til aften, er det lige før jeg har besluttet ikke flere rhodoer :( det er hårdt at holde liv i dem.
    Jo jo det er en rigtig rødhud din monarda :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth

      Javist! ja de lover en del mm imorgen - det ville være tiltrængt!

      Jeg tror det er vigtigt at man ikke træffer store beslutninger efter et enkelt helt aparte år;)

      Ha en dejlig aften

      Slet
  4. Hei! Vakker bevegelse i klokkeblomstbildet.
    Her det så tørt at hostabladene har begynt å henge. Værmeldingen varsler om "fare" for regn, men denne faren kommer søren meg ikke. God kveld! Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Anne

      Nu må vi håbe at prognoserne holder de har lovet os 10mm idag!

      Ha en dejlig dag!

      Slet
  5. Hei Karsten

    Flotte bilder som alltid! Monarda er en blomst som er en aha-opplevelse for meg i sommer. Tror jeg har unngått de bevisst, for mange av de gamle sortene har hatt så lett å få meldugg. Vet dessverre ikke hva det heter på dansk. Hvitt belegg på blader om sommeren er ikke særlig pent, jeg så noen i sommer som hadde det i et gartneri. De to jeg har viser ingen tegn til det heldigvis.

    Det hadde vært godt med en dag med regn nå ja, bare det holder opp igjen!

    Ha en deilig dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Marit

      Ja Monarda kommer vi nok at høre mere om - min "Jacob Cline" skal netop have ekstra svært ved at få meldug (så det er samme ord). Tror vejret i år har været så tørt at der ikke rigtig kom noget heller:)

      Det er da pinligt at et gartneri har meldug - der ville jeg nok ikke købe mange planter!

      Regnen er ikke langt væk nu - Lisbeth på Samsø får regn allerede nu - og nok hele dagen - jeg skal først få fra kl 15 - vi får se!

      Ha en dejlig dag du med

      Slet
    2. Klokken 8 i morges startede regnen, foreløbig er det blevet til 3 mm, men de lover 20, skønt :)

      Slet
    3. Jamen det er da herligt Lisbeth - her er det bare gråt - endnu!

      Slet
  6. jeg tror altså jeg skal se på de monarda.. jeg tror lige jeg ved hvor sådan en kan stå :)
    KH
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne

      Ja, det kan jeg godt forstå! Jeg er selv begejstret!

      En dejlig aften herfra

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...